Warning: include(../connect.php): failed to open stream: No such file or directory in /data/web/virtuals/6763/virtual/www/domains/litacka.spjf.cz/index.php on line 1

Warning: include(../connect.php): failed to open stream: No such file or directory in /data/web/virtuals/6763/virtual/www/domains/litacka.spjf.cz/index.php on line 1

Warning: include(): Failed opening '../connect.php' for inclusion (include_path='.:/data/web/virtuals/6763/virtual') in /data/web/virtuals/6763/virtual/www/domains/litacka.spjf.cz/index.php on line 1
Pražská lítačka

Hlavní stránka
Zprávy, aktuality
Pravidla, pozvánka
Ceny pro vítěze
Pořadí
Bonusové zastávky
Přihlášení
Fotky a články
Pořadatel
Šalinění
organizátor akce
Dopravní podniky Prahy
Ropid
Rok Rychlých šípů - 80. výročí založení klubu
Český rozhlas
Foglarovský klubovní portál iKlubovna
Foglarovský Foglarweb
Foglarovský web Bohoušek
Web o pražské MHD
Web o pražských tramvajích
Facebook akce Pražská Lítačka


Výběr z minulých ročníků:

Rozhlasové zprávy

rozhlas - Pražská lítačka

ČRO - Pražská lítačka



Jubilejní 10. ročník Pražské Lítačky

Nástup nováčků

Hned v úvodu se nevyhnu srovnání, vždyť jubileum oněch 10 let s Pražskou lítačkou k tomu víc než vybízí. Začínali jsme ve velmi skromných podmínkách, 13 závodníků a jeden organizátor s kufrem, ve kterém měl celou agendu závodu, kteří se sešli před vyšehradským nádražím. A dnes? Z mého pohledu již velká soutěž s řadou věrných závodníků, mezi kterými se objevují štiky nováčků.

K 10. výročí jsme také měli skutečně výroční cenu – model tramvaje, který přímo pro účely soutěže sestavil Bárny, jeden ze závodníků, a to bez nároku na jakýchkoli finančních nároků, což je opravdu výjimečné.

Startovali jsme z Nákladního nádraží na Žižkově. Tato skutečnost významně ovlivnila i průběh soutěže, neboť až na vítěze se nikomu nepodařilo přiblížit se k magické hranici 300 bodů. Z nádraží tak vybíhalo 83 účastníků, jednotlivců i v týmech. Páteční dopravní špička vrcholila a v průběhu soutěže doznívala, mnoho ulic bylo zacpaných a v nich mnoho uvázlých autobusů, později spadly ještě v Libni troleje, prostě situace vhodná pro mistry veřejné dopravy a výzva pro jejich strategické uvažování.

Co učinil pozdější vítěz pan Pašin? Chladnokrevně se vydal do ulic Prahy, aby zde realizoval svůj velkolepý tramvajový záměr. Nevydal se však do středu města, ale směrem na jih, kde přestupoval z jedné tramvaje do druhé a v obrovském okruhu se přes Strašnice, Vinohrady, Podolí přesunul na druhý břeh Vltavy a přes Smíchov, Malou Stranu, Holešovice, Libeň a Karlín se vrátil s průjezdem přes střed města zpět na Žižkov. Vystřídal však všechny linky tramvají, které v Praze jedou a k tomu přidal ještě druhý mistrovský krok, neboť pěšky překonával kratší vzdálenosti mezi zastávkami, a to se mu dařilo po celé tři hodiny. Snad úplně všechny zastávky pro něj byly proto unikátní a tudíž i bodované.

Na druhém místě skončilo nováčkovské duo Mordy a Fofo, kteří však měli velké zkušenosti z naší sesterské soutěže, brněnského Šalinění. Také tato dvojice vytěžila z tramvajových kolejí téměř maximum, k čemuž přidali ještě přívoz a osobní vlak.

Na třetím místě skončil tým Vítr na kolejích, který vsadil na radiální zóny. Po krátkém tramvajovém pohybu na Žižkově a v Libni přestoupili na spěšný vlak, který je rychle převezl do Českého Brodu, tedy do 3. zóny, ale ani to jim nestačilo a osobním vlakem dojeli až do Poříčan, tedy do 4. pásma. Na tomto místě doplním, že ani to nebylo maximum naší soutěže, neboť jedna účastnice se dostala až do Peček, v 5. pásmu!, což je zároveň i rekord celé soutěže. Na zpáteční cestě Vítr na kolejích získal bonusovou zastávku v Tuklatech a po návratu do Prahy, ještě druhou bonusovku - Drobnou.

O jejich třetí místo však byla bojována opravdu velká bitva. Když pan Pašin získal 289 bodů, Mordy a Fofo 255 bodů, pak Vítr na kolejích vysoutěžil 235 bodů a měl náskok pouhé 4 body na další 4 závodníky. O třetí místo tak bojovalo do poslední minuty dalších 10 závodníků, kteří nakonec skončili ve škále od 235 do 220 bodů.

Naprostá většina závodníků odvedla velmi dobré výkony, některé z vyšších míst srazily až postihy za pozdní příchody. Zajímavé byly způsoby, jak získat body za lanovku a vyrovnat se s odlehlostí horní stanice. Někteří po příjezdu na Petřín seběhnou na Nebozízek, jiní vyjedou jen na Nebozízek a seběhnou na Újezd. Tradičně se z Petřína běhá na Koleje Strahov, ale někteří se raději rozběhnou až na vzdálený Pohořelec!

Cíl, první dojmy – většinou příjemné. Nás organizátory a jejich pomocníky čeká dlouhý večer při sčítání výsledků. Druhého dne můžeme předat výhry oceněným závodníkům a do rukou pana Pašina předat model tramvaje a přiznejme si, že většího mistra tramvají mezi námi není, takže je cena ve zcela správných rukou.

 

10. ročník Pražské lítačky je za námi. Příštího ročníku bych se rád zúčastnil jako hrající organizátor, čímž uvolňuji alespoň na čas místo hlavního organizátora. Pokud by si chtěl někdo z vás, závodníků, vyzkoušet přípravu a hodnocení soutěže, směle se hlaste!

 

S díky a nashledanou  Winoga

  

 



Mapka srazu.





Místo srazu.

Místo srazu.



leták 2019

 











Zpět na výběr ročníků