Warning: include(../connect.php): failed to open stream: No such file or directory in /data/web/virtuals/6763/virtual/www/domains/litacka.spjf.cz/index.php on line 1

Warning: include(../connect.php): failed to open stream: No such file or directory in /data/web/virtuals/6763/virtual/www/domains/litacka.spjf.cz/index.php on line 1

Warning: include(): Failed opening '../connect.php' for inclusion (include_path='.:/data/web/virtuals/6763/virtual') in /data/web/virtuals/6763/virtual/www/domains/litacka.spjf.cz/index.php on line 1
Pražská lítačka

Hlavní stránka
Zprávy, aktuality
Pravidla, pozvánka
Ceny pro vítěze
Pořadí
Bonusové zastávky
Přihlášení
Fotky a články
Pořadatel
Šalinění
organizátor akce
Dopravní podniky Prahy
Ropid
Rok Rychlých šípů - 80. výročí založení klubu
Český rozhlas
Foglarovský klubovní portál iKlubovna
Foglarovský Foglarweb
Foglarovský web Bohoušek
Web o pražské MHD
Web o pražských tramvajích
Facebook akce Pražská Lítačka


Zprávy z 7. ročníku



Článek o Lítačce na stránkách Iklubovna.cz

Vyhodnocení Lítačky 2016 - první rychlé ohlédnutí

VII. ročník Pražské lítačky



Pršelo a poprchávalo, poprchávalo a pršelo. Psí počasí celé dopoledne a čas závodu se nezadržitelně blíží! Byl jsem nervózní, neboť podobný deštík by odradil jistě celou řadu závodníků. Ve dvě hodiny naštěstí pršet přestalo a ve tři se dokonce nesměle začalo klubat slunce. Tak přece jenom proběhne i další Pražská lítačka bez pršení.

Již před třetí hodinou začíná nejen rychlá práce organizátorů, aby vše bylo včas rozvinuto, ale také příchody prvních závodníků. Je třeba také vysvětlovat několik novinek a změn v pravidlech. Letošní ročník bude také specifický i přízní MČ Prahy 5, která nás zahrnula podporou a dary.

Start! Všech 46 závodníků dílem vybíhá, dílem pomaleji opouští prostor železniční zastávky Praha – Smíchov, Na Knížecí. Nyní mají 3 hodiny, tedy, jak by dodal Phileas Fogg, 180 minut, čili 10 800 sekund na to, aby ukázali, že jsou mistry pražské hromadné dopravy.

A je to – hodiny ukazují přesně 19:00 a nyní se začínají odečítat trestné body. S obavami hledíme do formuláře startujících, je jich ještě tolik na trati! Ale oni se vracejí navzdory stále větší bodové ztrátě. Dvě dívky, které se vrátily se ztrátou rovných 120 bodů, jsou pro mne jedněmi z hrdinů závodů, vrátily se, nevzdaly to! Nakonec se nám z trati nevracejí dva účastníci, ale v jednom případě zřejmě došlo ke sloučení týmu, takže v našem slangu „umřel na trati“ jen jeden závodník.

Začíná sčítání. Někteří se pouštějí do samovyhodnocování, jiní raději odevzdají formulář a vyměňují si dojmy s jinými závodníky. Slyším třeba: „bonusovky byly hrozné“, „přípoje vůbec neseděly“, „to zpoždění mne stálo tolik času“, „nepodařilo se mi doběhnout autobus“, slyším ale i „převozník se pro nás vrátil“, či “stihl jsem to!“

Vítězem závodu se stal Matej, který vylepšil svůj vlastní osobní rekord, a dosáhl 308,1 bodů. Druhý byl pan Pašin s 295 body a třetí závodnice Krysí smrť s 240 body.

Matej vyrazil přívozem a na své trati použil rychlík, dva spěšné vlaky a celou řadu tramvají. Používal tedy vždy ty nejlépe hodnocené spoje. Pan Pašin podnikl spanilou jízdu za hranice Prahy, jiný pojem skutečně nemohu použít. Využil toho, že v Mníšku pod Brdy je zastávka, která je ve 3. a zároveň i ve 4. zóně a ta se stala jeho nejvzdálenějším cílem. Na zpáteční cestě se zastavil i ve 2. a 1. zóně a nasbíral tak rovných 100 bodů. Přitom nesamozřejmě přesouval spoji autobusů čísel 400, za které dostával 6 bodů. A co rozhodlo o vítězství?

Pan Pašin se vrátil do Prahy a další body sbíral na pražských tramvajových tratích. Matej se vrátil z nájezdu na body do oblasti Anděla. Bylo 18:45 a oba zvažovali své možnosti. Byl to souboj mezi nimi o první místo, ani jeden to však samozřejmě netušil. Matej se rozhodl ještě vyrazit na bonusovku Dívčí hrady, riskoval, že mu ujede zpáteční spoj a bude to muset doběhnout, pan Pašin kroužil okolo bonusovky Na Veselí. Matej to nakonec dokázal, pan Pašin se nyní Na Veselí nedostal. To byl rozhodující okamžik soutěže.

Potěšily mne výsledky i všech ostatních. Smekám před nimi, dokázali mnoho. V prvních ročnících by většina jejich výsledků stačila na umístění okolo 5. místa.

Závěrem dovolte povzdychnutí organizátora nad názvem nové pražské karty Lítačka. Pokud si pražský magistrát myslel, že nás nevím, jak potěší, když převezme název naší soutěže a udělá si z něj značku nové síťové karty, tak jej musím zarmoutit. Mohl volit lépe, vždyť naprostá většina cestujících nesnese ve svých kombinačních schopnostech ani v nejmenším srovnání s veterány Pražských lítaček!

Děkuji a loučím se. Již jsme s Menhartem a Hankou začali chystat VIII. ročník Pražské lítačky.



organizátor
Marek Skýpala - Winoga


Zpět na výběr ročníků