Warning: include(../connect.php): failed to open stream: No such file or directory in /data/web/virtuals/6763/virtual/www/domains/litacka.spjf.cz/index.php on line 1

Warning: include(../connect.php): failed to open stream: No such file or directory in /data/web/virtuals/6763/virtual/www/domains/litacka.spjf.cz/index.php on line 1

Warning: include(): Failed opening '../connect.php' for inclusion (include_path='.:/data/web/virtuals/6763/virtual') in /data/web/virtuals/6763/virtual/www/domains/litacka.spjf.cz/index.php on line 1
Pražská lítačka

Hlavní stránka
Zprávy, aktuality
Pravidla, pozvánka
Ceny pro vítěze
Pořadí
Bonusové zastávky
Přihlášení
Fotky a články
Pořadatel
Šalinění
organizátor akce
Dopravní podniky Prahy
Ropid
Rok Rychlých šípů - 80. výročí založení klubu
Český rozhlas
Foglarovský klubovní portál iKlubovna
Foglarovský Foglarweb
Foglarovský web Bohoušek
Web o pražské MHD
Web o pražských tramvajích
Facebook akce Pražská Lítačka


Zprávy z 4. ročníku

Vánicí 4.ročníku Pražské lítačky



Když se zpětně podíváme na proběhlý 4.ročník Pražské lítačky, jistě se shodneme, že to byl ročník úspěšný, napínavý a co se týče výsledků velmi vyrovnaný. Na druhé straně se uskutečnil v den, který byl na konci února v Praze snad tím nejhorším. Byl nepříjemný mráz, místy silně sněžilo a do toho foukal ještě vítr. Tramvaje a vlaky měly zpoždění, autobusy klouzaly a přívozy na Vltavě se houpaly jako na moři.

K letošnímu ročníku Pražské lítačky se přihlásilo 31 závodníků. Ke startu na zpustlé železniční zastávce Praha – Strašnice zast. se dostavilo 21 závodníků a 2 dvoučlenné týmy. Mimo to zde byla i sympatická leč promrzlá novinářka Mladé fronty a její kolega fotograf, kteří zde začali sbírat materiál pro svou sobotní reportáž do pražské přílohy MF Dnes. Dobrou polovinu startujících tvořili veteráni minulých ročníků, byli však zde i úplní nováčci, kteří se o Lítačce dozvěděli z internetu, deníku Metro a upoutávek rádií Reginy a Blaník.

Rychle se přiblížila 16.hodina a s ní i start. Závodníci, ještě před chvílí začteni do seznamu bonusových zastávek, se rozběhli k blízké zastávce tramvaje a zanedlouho si poprvé cvakli svůj bloček.

Tři hodiny Pražské lítačky utekly úděsným tempem a tramvaje a vlaky z obou směrů přivezly závodníky, kteří mnohdy dobíhali, aby nebyli penalizováni za pozdní příchod (a někteří to stihli jen velmi těsně). Na organizátora se sesypaly první dojmy z právě ukončeného závodu: tramvaje nejezdily podle jízdního řádu, vlak byly opožděné, přestupy se nedařily, revizoři se snažili zdržovat závodníky, bonusovky byly vymyšlené úplně špatně a podobně. Jejich vysmáté tváře však hovořily o tom, že se jim závod líbil a Lišák nadšením téměř nadskakoval. Počkali jsme ještě na TM, který volným tempem přišel 9 minut po oficiálním konci. Dva závodníci nedorazili vůbec a zřejmě někde zmrzli na trase.

Po nočním sčítání jsem mohl následujícího dne vyhlásit výsledky a odměnit přítomné finalisty knihami. Šest závodníků se dokázalo přehoupnout přes magickou hranici 200 bodů – Wist, Užovka, Matej, Ráďa, Lišáci a TM (ten však zároveň v cíli přišel o 90 bodů za pozdní příchod). Matej byl na prvním místě v pohybu nejlépe hodnocenými dopravními prostředky, Užovka dokázal nejvícekrát přestoupit, oba však ulovili jen jednu bonusovku. Vítěz Wist byl v obou disciplínách až druhý, ale navíc dokázal ulovit dvě bonusovky a to rozhodlo. Závodník Ráďa se jako jediný dokázal dostat až za hranice Prahy a ke dvěma bonusovkám přidal i radiální zónu. Tři bonusovky dokázali ulovit Eldorado, Kuba8 a TM. Pan Pašin, kromě tramvaje číslo 2, se dokázal projet všemi tramvajovými linkami a k hranici 200 bodů mu chyběl jen jeden bod.

Jako vždy naznačím, jaká byla strategie vítěze. Jeho trasa nebyla dopředu připravená, vyšel z bonusových zastávek a trasu si připravil až během závodu. Pohyboval se vysoce hodnocenými prostředky PID, ale v případě potřeby rychlého přesunu využil i metro.

Při letošním ročníku se na jedné straně ukázalo, že bonusovky rozhodují o vítězi, ale na druhé straně nezvítězí ti, kteří při pohybu mezi bonusovkami použijí dlouhé a málo hodnocené spoje. Takže má rada pro příští ročník je kulišácká. Zvítězí ten, který uloví 2-3 bonusovky, mezi nimi se bude pohybovat tramvajemi a vlaky a podaří se mu dostat i za hranice Prahy. Budu se opět těšit na startu příštího ročníku na všechny veterány i na úplné nováčky. Slíbil jsem, že 5.ročník bude uskutečněn za teplejšího počasí. Únorové podnebí ovlivnit nedokážu, ale vím, že březen a duben jsou statisticky teplejší měsíce než únor. Udělám vše proto, abychom se v roce 2014 sešli na startu Pražské lítačky v těchto měsících. Hofgh!

organizátor
Marek Skýpala - Winoga


Zpět na výběr ročníků