Hlavní stránka |
Zprávy, aktuality |
Pravidla, pozvánka |
Ceny pro vítěze |
Pořadí |
Bonusové zastávky |
Přihlášení |
Fotky a články |
Pořadatel |
Appka |
Šalinění |
Letošní Pražská lítačka je celá dotovaná z prostředků MČ Prahy 6.
|
K poslechu zde:
odkaz zde:
Následoval odpočítávaný start. Polovina závodníků se rozběhla k tramvajové zastávce a druhá polovina nervózně pokukovala po hodinkách a obávala se opožděného příjezdu osobního vlaku 9128 linky S9.
Nesplnil jsem sice slib z minulého ročníku, že si letos zkusím zazávodit také, ale cvičně jsem vyjel do Královic a dosáhl jedné z bonusových zastávek (Pod Hradem). Po martyriu čekání v dopravní zácpě a dlouhých intervalech spojů, jsem doufal, že se sem nevydá i jiný závodník.
V cíli jsem se přivítal se spolupracovnicí, která mi pomohla s vyhodnocováním závodu, a pak jsme již očekávali první závodníky. Ti úplně první přijížděli skleslí, neboť se jim asi závod nevyvedl podle jejich plánu, ale poté se začali vracet i ti úspěšnější. Dobrých deset závodníků si konec závodu zpestřilo během do schodů a z nich, aby se stihli vrátit do cíle bez bodového postihu za pozdní odevzdání bločků. Poslední ze šťastlivců odevzdal závodní materiály v 19:00:34.
Smích úspěšných se nyní v cíli míchal se smutkem závodníků, kteří odevzdali materiály v 19:04, 19:15 a v 19:17. Jejich bodové ztráty již byly značné. Vrátili se však úplně všichni! Nikdo tzv. neumřel na trati.
První místo s výrazným odstupem 40 bodů dokázal získat Martin S., opět tedy nováček, avšak pouze v naší soutěži. Jinak se jednalo o zkušeného závodníka, který ke všem trikům a nápadům veteránů Pražské lítačky přidal ještě důraz na fyzický výkon. Pohyboval se dobře hodnocenými linkami, ale k rychlejšímu přesunu využil i metro. Dosáhl tří bonusových zastávek a během mezi zastávkami dokázal snižovat ztrátu způsobovanou opakovaným nástupem na zastávce, na které vystoupil. Laťku nasadil velmi vysoko.
Dalších 5 míst obsadili zkušení závodníci, kteří své výkony dlouhodobě vylepšují a zpřesňují si taktiku soutěže. Připomenu, že Matej stanovil další rekord, neboť on to byl, kdo poprvé v soutěži dokázal dosáhnout čtyři bonusové zastávky. Rodinný tým Lišáci si před závodem připravil 3 varianty závodu, které byl schopen přizpůsobit vyhlášeným bonusovým zastávkám. Poprvé také byla využita a uznána cesta odklonem, oním hrdinou byl převozník na přívozu, který na žádost jiných cestujících zamířil do jiného kotviště.
Výsledky byly velmi vyrovnané a v podstatě kdokoli od druhého po patnácté místo mohl při svém větším štěstí (a smůle ostatních) pomýšlet na stupně vítězů.
Děkuji všem závodníkům za jejich kvalitní výkony. Jejich úsměvy plně vynahrazují únavu při nočním počítání výsledků. Příští ročník bude přesunut na jiné příhodné pražské železniční nádraží. Již nyní se těším.
organizátor
Marek Skýpala - Winoga